Programmeerimise enimkasutatav funktsioon on ilmselgelt IF ja IF ELSE laused. Tegemist siis tingimuste kontrolliga ning vastavalt sellele tegevuse ette võtmine.
Teise funktsioonina olen alljärgnevalt välja toonud ka SWITCH funktsiooni, kuna selle näol on tegemist nö. pika if-elseif-elseif-else lausendi jadaga.
if ("condition”) {“body” } else {“body” }
if (x == 1) {
y = 1;
z = 2;
}
else {
y = 3;
z = 5;
}
Kui tingimus on tõene, täidetakse esimene käsk kui tingimus on väär täidetakse alternatiivne käsk.
IF lause sees võib ELSE IF lauseid palju olla, vaata alljärgnevat.
if (x == 1) {
y = 1;
z = 2;
}
else if (x == 2) {
y = 3;
z = 5;
}
else {
y = 6;
z = 7;
}
Sellisel juhul kontrollitakse kõigepealt IF tingimust kui see on väär minnakse edasi ja kontrollitakse ELSE IF tingimust, kui ka see on väär minnakse edasi järgmise kontrolli juurde.
Ehk siis ülaltoodud IF lauset tuleks lugeda järgmiselt: Kui x on võrdne 1-ga, pane y väärtuseks 1 ja z väärtuseks 2, kui aga x on võrdne 2-ga, pane y väärtuseks 3 ja z väärtuseks 5, või muidu pane y väärtuseks 6 ja z väärtuseks 7.
switch ("expression”) {“body” }
switch(x)
{
case 1:
// tee midagi kui x on 1
break;
case 2:
case 3:
// tee midagi kui x on 2 või 3
break;
default:
// tee midagi kui x pole 1, 2 või 3
break;
}
Switch kontrollib x väärtust ja vastavalt selle väärtusele teostab operatsiooni. See on sama tulemus kui ELSE IF funktsiooni jada kasutades. Kuid switch konstruktsiooni on oluliselt lihtsam kasutada võrreldes ELSE IF lausete jadaga.
Näiteks värviandurist värvi-info saamise korral, musta värvi korral tehakse ühtemoodi, punase korral teisiti jne.
Või infrapuna seekerist saabuvate numbrite 1..9 korral saan kirjeldada, mida ühel või teisel juhul tehakse.